Linum ökar försäljningen genom att sälja på Amazon.se
Sedan starten har Linum prioriterat att erbjuda sina kunder produkter av hög kvalitet, tillverkade med omsorg och respekt för både människor och miljö. Under sina över 50 år på marknaden har Linum vuxit från en lokal svensk aktör till ett internationellt erkänt varumärke.
Samarbetet med Amazon inleddes 2018 och har hjälpt Linum att ta sin online-försäljning till nästa nivå, nå en bredare publik och öka försäljningen. Emma Möllare, Digital Project & Marketplace Manager på Linum, berättar att försäljningen har ökat betydligt sedan samarbetet med Amazon inleddes.
– Att vara en del av Amazon har gett oss möjlighet att marknadsföra våra produkter mot kunder över hela världen. Det är en enkel och säker marknadsplats där vi kan sälja våra produkter, samtidigt som vi får support och verktyg för att lyckas, säger Emma.
Linum har utökat sin verksamhet genom att använda Amazons logistiklösningar för att sälja i andra länder, som Tyskland, Frankrike och Storbritannien. Emma berättar att de har använt Amazons verktyg Campaign Ad Manager för att öka synligheten för deras produkter och öka försäljningen.
– Samarbetet med Amazon har gjort det möjligt för oss att nå ut till en bredare publik och fortsätta erbjuda högkvalitativa och hållbara textilprodukter till kunder över hela världen. Vi är mycket nöjda med resultatet av samarbetet och ser fram emot att fortsätta expandera vår verksamhet på Amazon och andra marknader, säger Emma.
Linum har även upplevt stor nytta av Amazons logistiklösningar, inklusive deras Fulfillment by Amazon (FBA)-tjänst. Genom att använda FBA kan Linum lagra och skicka sina produkter direkt från Amazons lager, vilket frigör tid och resurser som annars skulle ha spenderats på att hantera och leverera produkterna själva. Detta har varit särskilt fördelaktigt när de säljer till länder utanför EU, som Storbritannien.